tisdag 8 januari 2013

Babyfilt av mormorsrutor

virkad filt mormorsrutor

En liten närbild på rutorna, 15 av dem iaf.
Här har vi en filt av mormorsrutor, 130 st närmare bestämt! De har jag virkat ihop på ett sätt som gör att filten "växer". Man lägger två rutor bredvid varandra och så sätter man igång att virka 1 fm längst ut i (övre) högra hörnet på den ena, gör 1 lm och sedan 1 fm längst ut i det (nedre) högra hörnet på den andra. sedan fortsätter man så (i all oändlighet känns det som) först åt ena hållet och sedan åt det andra tills allt sitter ihop.
Sedan gjorde jag en spetskant runt om. Fint blev det tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen hur du fick ihop rutorna! Väldigt smart! Ska göra likadant på filten jag håller på med :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Det där låter som ett jättebra sätt att montera ihop rutorna på,men skulle du kunna förklara lite närmare,det gick inte riktigt in i min tröga skalle:)
    Mvh Ann-Louise

    SvaraRadera