tisdag 8 januari 2013

Virkat halsband och armband

Detalj på armbandet


Halsband och armband

Detalj på halsbandet

Här har jag knyckt, eller jag menar inspirerats av mest virkat men jag vidareutvecklade det lite :). jag lade till pärlor mellan ringarna och kedjan man knäpper det hela med.
 Nu undrar man ju förstås hur man virkar ringar ?! Jo, man virkar fm runt O-ringar som man använder som packningar, jag köpte mina på Mekonomen. Killen i kassan undrade nog vad jag skulle med en hög blandade O-ringar till, för det vågade jag inte avslöja!
Man får trycka ihop maskorna ordentligt medan man virkar så det blir tätt och fint, man vill ju inte se ringen igenom. Sedan börjar pysslandet med att fästa garn och sy ihop det hela (alltså det tråkiga som tar längst tid...) Men det blir ju fint när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar