onsdag 27 februari 2013

Mormorsrutegrytlappar




För ungefär tio år sedan fick jag ett par grytlappar av min gammelmormor som hon hade stickat, de har jag använt nästan varje dag sedan dess och kommer förmodligen att fortsätta med det länge. Men ibland behöver man fler och eftersom det råder lite brist på karottunderlägg här hemma så virkade jag ett par rejäla grytlappar.

Jag använde garnet Paris från Drops som är ett kraftigt bomullsgarn. På ena sidan är det mormorsrutor och på den andra några ränder i fm, sedan har jag virkat ihop dem med två varv fm och satt dit en ögla av lm. När jag bytte färg vid ränderna virkade jag bara i den ena maskbågen så att de blev skarpa.
Med dessa bränner man sig garanterat inte och man slipper brännmärken på bordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar