onsdag 6 mars 2013

Virkad kattsnuttefilt

 Katten poserar som värsta modebloggaren


 Sen blev den trött och vilade en stund...

...innan den fick hälsa på sin nya ägare/livskamrat.

Jag har velat virka en katt jättelänge men inte kommit mig för och jag har börjat virka på en hjärtekatt men jag tycker inte riktigt om dem... jag tycker att tanken med de är väldigt fin, mycket finare än själva katten. Men nu har jag tillslut gjort en egen  liten katt, denna fick bli en snuttefilt, och snuttats har det gjort vill jag lova, hans tassar är numera alltid blöta :). Själva filten är en vanlig variant på mormorsruta, sådana finns det många olika mönster på här.
Nu håller jag på med en till katt men den ska få en kropp istället för filt, och svans såklart!

4 kommentarer:

  1. Den ser redan ut att vara älskad:)
    Vilka fina saker du pysslar med, väldigt inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Ramlade in här för en liten stund sen och det är jag glad för. Vilka fina saker du gör! Din katt är verkligen supersöt. Öron, tassar.. allt!
    Skulle gärna köpa ett sånt fint mönster, bara så du vet ;0)
    mvh Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer mönster snart, på kropp och svans också, så kan man välja hur man vill ha det :)

      Radera
  3. Åh va fina saker du virkar! Blir jätteinspirerad :) Tack!

    SvaraRadera