måndag 13 maj 2013

Mobilfodral i crocodile stitch



 Inspirerad av Kungen o Majkis som har gjort mycket i crocodile stitch bland annat mobilfodral har jag gjort ett eget. Jag tittade på samma youtubefilm som hon och sedan anpassade jag antalet maskor efter mönstret och garnet. I botten gjorde jag ett antal lm och sedan ett varv med fm runt den (på över och undersidan) sedan körde jag igång med stolpparen som är grunden till crocodile stitch, de två sista varven gjorde jag i rosa sedan avslutade jag med ett varv med fasta maskor.
Jag sydde fast en knapp och gjorde en ögla så att telefonen stannar kvar i fodralet om det skulle hända en olycka. Som det kan göra ganska ofta, iallafall med min telefon :)


Knappen hittade jag i lådan i min farmors mammas sybord, en riktig liten skattkista, där finns det massa fina knappar i alla möjliga färger och former. Här väljer man knappar med omsorg. Tänk att hon har suttit och sprättat loss alla knappar från kläder som inte längre kan bäras, de kom säkert till användning på något annat sätt, mattrasor kanske?  Så tycker jag att folk ska göra idag också, ta tillvara på saker och inte bara kasta och köpa nytt. Sådetså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar