torsdag 23 maj 2013

Virkad babykofta

crochet baby clothes cardigan patern

crochet baby clothes cardigan patern

Ibland fastnar jag på Pinterest och hittar en massa fina saker. Virkade babykoftor tillexempel. Detta är min egna variant på en jag hittade. Jag tycker det är en rolig modell att virka, det blir inte en massa olika delar som ska sys ihop utan man virkar hela på en gång.
Jag virkade min kofta i Drops Paris, ett lite kraftigare bomullsgarn, så det går snabbt framåt! Det blir en lite kraftigare kofta men ändå sval och mjuk. En perfekt sommarkofta.

Nu vill såklart storebror ha en röd , det måste ju vara rättvist! Men då skippar jag nog spetsmönstret, jag har funderingar på lite andra detaljer, vi får se hur det artar sig :)


Mönster finns, för mer information klicka på fliken "mina mönster" högt upp på sidan.


1 kommentar: